|
MANTA-TUNERS.PL MANTA CLUB KRAKÓW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Śro 13:33, 14 Mar 2007 Temat postu: Regulacja zaworów CIH |
|
|
Potrzebne narzedzia :
- wkrętak gwiazdka/płaski ( o ile odma jest założona z opaską)
- klucz 10 - najlepiej długa wąska nasadka
- klucz 15 oczkowy ( z cienką ścianką) lub długa wąska nasadka
- klucz 19 najlepiej długi oczkowy
- szczelinomierz
Czas operacji nie powinien przekroczyć 1h
czynności:
1. zdjąć odme (+ zdjać filtr powietrza wraz z obudową w Gaźnikowcu)
2. odkręcić pokrywe zaworów - 6śrubek (klucz 10)
3. zdjąć pokrywe uważając aby nie rozerwać uszczelki (jeśli chcemy ją jeszcze wykożystać )
4. założyć klucz 19 na wał i kręcić silnikiem do momentu uzyskania tzw. mijanki (mijanka- zawory ustawiają sie w charakterystyczny sposób - 1 się zamyka 2 zaczyna sie otwierać) na 1 bądź 4 cylindrze. ( gdy mijanka jest na 4 ustawiamy zawory na 1 cylindrze i odwrotnie)
5. ustawianie luzu zaworowego :
a) przy popychaczach mechanicznych (sztywne szklanki) ustawiamy luz na 0,30mm na ssącym i wydechowym zaworze potrzebne są szczelinomierz i klucz 15 szczelinomierz wkładamy pomiędzy trzonek zaworu a dźwigienkę i kluczem 15 dokręcamy (bądź luzujemy gdy szczelinomierz nie wchodzi) odpowiednią nakrętkę na dźwigience popychacza. Prawidłowo ustawiony luz jest wtedy gdy możemy wysunąć szczelinomierz z lekkim oporem. - czynność powtarzamy 4 razy (dla każdego cylindra ustawia sie tak samo- odpowiednio 1z4 cylindrem i 2z3)
b) po ustawieniu luzu obracamy wałem korbowym (klucz19) i sprawdzamy na wszystkich cylindrach ustawienie luzu - jeśli sie zgadza to zaczynamy składanie silnika.
6. zdjąć klucz z Wału korbowego !!!!
7. powtarzamy czynności z punktów 1-2-3 w odwrotnej kolejności
Przy zaworach z Hydraulicznymi popychaczami pkt od 1-4 pozostają bez zmian, różni sie sama regulacja
5- regulacja zaworów z Hydrauliką
a) ustawiamy luz na szczelinomierz ( przy szklance zalanej olejem ) na 0,05mm następnie dokręcamy o 1 obrót (przy szklankach pustych ustawiamy luz na 0,30 i tak zostawiamy) po ustawieniu w ten sposób wszystkich cylindrów zakładamy pokrywę zaworów (można ją złapać na 2 śrubki)
b) !!! ZDEJMUJEMY KLUCZ Z WAŁU !!!
odpalamy auto na około 1 min jeśli zawory klepią ( wydają metaliczne dźwięki )
c) zdejmujemy pokrywę i sprawdzamy luz - jeśli jest wyczuwalny ręką to dokręcamy o 1 obrót jeśli luz nie jest wyczuwalny to dokręcamy o 0,5 obrotu (odpowiedni klepiący zawór)
d) powtarzamy punkty b i c do uzyskania odpowiedniej pracy zaworów, jeśli już ustawiliśmy zawory i nie hałasują.
6)powtarzamy czynności z punktów 1-2-3 w odwrotnej kolejności
Udanych Regulacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pią 8:00, 16 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
co do ustawiania zaworów hydraulicznych, to nie za bardzo Twój przepis jest poprawny.
Powinien wyglądać tak- po wstępmym ustawieniu luzu polegającym na dokręcaniu nakrętek do momentu aż dźwignia nie będzie miała zbytniego luzu- np 0,4 mm, odpalamy silnik. Przydatna wtedy jest osłona na koło rozrządu, (aby olej sie zbytnio nie chlapał), i dokręcamy kolejno nakrętki o 1 obrót, z tym, ze nie wolno zrobić nam za jednym razem więcej niż 1/4 obrotu nakrętki, za każdym razem czekając aż silnik odzyska wolne obrotu. Jeśli po 1 obrocie dźwigienki jeszcze hałasują można zrobić jeszcze 1/4- 1/2 obrotu, pamiętając o przerwach na wyrównanie obrotów. Cała ta procedura opisana jest zdaje się w hayensie, albo w książce do rekorda, i prawdę mówiąc inne sposoby nie są poprawne dal naszych popychaczy hydraulicznych. Oczywiście silnik musi mieć ustawiony dobrez Zapłon, gaźnik, czy też wtrysk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Pią 18:16, 16 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
magic napisał: | co do ustawiania zaworów hydraulicznych, to nie za bardzo Twój przepis jest poprawny.
Powinien wyglądać tak- po wstępnym ustawieniu luzu polegającym na dokręcaniu nakrętek do momentu aż dźwignia nie będzie miała zbytniego luzu- np 0,4 mm, odpalamy silnik. Przydatna wtedy jest osłona na koło rozrządu, (aby olej sie zbytnio nie chlapał) |
Mam pytanie to 0,4 ustawiamy przy suchych popychaczach czy przy napełnionych oliwą ?? kolejna sprawa olej chlapie z dźwigienek nie tylko z koła - ustawiałem już kilkakrotnie hydraulike i po ustawieniu zrobiłem równiutko 10000km wałeczek nie nosi śladów zużycia głowica jest szczelna.
W jaki sposób twoim zdaniem można zaszkodzić popychaczom jeśli będziemy dokręcać po 0,5 obrotu (klepiący popychacz) i sprawdzać czy działa poprawnie ??
A czy nie zdarzyło ci sie aby sie popychacz rozpiął ?? bo robiłem już silnik w którym rozpiął sie samoczynnie po poluzowaniu się szpilki podczas jazdy ...
Wszelkie uwagi odnośnie postu o regulacji mile widziane - zachęcam również do opisywania innych czynności obsługowych naszych autek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:19, 17 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
ja reguluje od dawna w ten sposób hydrałlike i niemiałem nigdy kłopotów z rozchlapanym olejem ani z klepaniem po uruchomieniu.kazdy ma swoje sposoby na robote z ruznymi żeczami,ważne żeby efekt na końcu był dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 7:31, 19 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że szklanki powinny być napełnione olejem- w miarę możliwości, wiadomo, że będą zapowietrzone, dlatego sie je reguluje. Jeśli będziesz dokręcał nakrętki na postoju, i odpalisz silnik później, to istnieje realne ryzyko, że tłoki spotkają sie z zaworami po odpaleniu. Dlatego bezpieczniej jest dokręcać po pół obrotu i czekać aż obroty się ustabilizują.
P.S. Dlaczego nie stosować technologi, która proponuje zarówno producent, jak też dosyć renomowane wydawnictwo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Pon 10:40, 19 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
magic napisał: |
P.S. Dlaczego nie stosować technologi, która proponuje zarówno producent, jak też dosyć renomowane wydawnictwo? |
Poprostu opisałem mój sposób na regulacje CIH - a uważam go za może nie tyle łatwiejszy co bezpieczniejszy dla "Regulatora" bo nie jest narażony na wtyknięcie paluszka w wirujące częśći i na ochlapanie gorącym olejem ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 21:13, 19 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Liczy sie silnik... Mi tez ręce drżały za pierwszym razem. A z oleju była cała komora, a pod autem plama jak niewiadomoco. Potem zrobiłem osłonę na łańcuch wg opisu producenta ( chyba nigdy nie używana, a teraz widziałem na sprzedaż pokrywę z wyciętym otworem do regulacji zaworów. Ale i tak warto szmaty lub trociny pod silnik wrzucić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:22, 19 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
prosze nieopowiadaj mi że sie zawory spotkają podczas regulacji ,bo to znaczy że musiał byś juz mieć podparty zawór na kole podstawowym wałka rozrządu a zanim to sie stanie 4 razy stracisz równa prace silnika.jeśli tak by miało być to sportowe wałki niemiały by racji bytu.pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 14:01, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
a sportowe wałki moga współpracować z hydraulicznymi popychaczami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Śro 14:04, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
magic napisał: | a sportowe wałki moga współpracować z hydraulicznymi popychaczami? |
Tak w 100% jeśli wałek jest do popychaczy hydraulicznych, każdy wałek jest przez producenta oznaczany z jakimi ma popychaczami współpracować - w swojej Mancie mam 296* Irmschera i popychacze dają rade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 14:12, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Tak, mam na myśli ekstremalne wałki, takie, których niewprawne użycie spowoduje spotkanie zaworów z tłokami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:29, 21 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
nawet przy najostrzejszych wałkach nieprawidłowa regulacja spowoduje nierówną prace silnika ,pomijając to że na sportowym już nieruwno będzie pracował,żeby zawór udeżył o tłok musiał byś tak skręcić regulacje że zawór musiał by już być podparty nawet i 2mm lub więcej.bardziej prawdopodobne jest spotkanie przy przestrawianiu wałka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 9:44, 22 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Tyż prowda. Ale wszystko możliwe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Czw 20:14, 22 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
magic napisał: | Tak, mam na myśli ekstremalne wałki, takie, których niewprawne użycie spowoduje spotkanie zaworów z tłokami. |
Extremalne wałki tz. takie pow. 312??
Jeśli tak to te są tylko na mechanice... i przy mocnym obnirzeniu głowicy można doprowadzić do spotkania się zaworu z tłokiem... znam z autopsji... wałek 328 wznios zaworów 12.8mm (serja 9,4) i ssący nie zdanżał się chować... w takim przypadku wystarczy zastosować regulowane kółko rozrządu...
Hydraulike ze szczelinomierzem... buuuuuuuuhahaha, własne sposoby to zachowaj lepiej dla siebie... i nie mieszaj ludziom w głowach... JEDEN OBRÓT!!?? i jeszcze 180st.!! i takdo usr...ej śmierci...czas trwania regulacji?? 1h?? to chyba z przerwą na obiad... max to 30 na jeśli początkujący to 40minut.
Nie ma mozliwości żeby w trakcie regulacji hydrauliki na chodzący silniku spotkały się zawory z tłokami... jak tylko "powiesisz" zaworek to odrazu to poczujesz w nierówności pracy silnika... pozatym po wyciszeniu dzwigienek dokręcasz 4 razy po 90st. angole natomiast do sportu dokręcaja 6razy po 90... sprawdzone nic się nie dzieje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|