|
MANTA-TUNERS.PL MANTA CLUB KRAKÓW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 18:54, 20 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
globi napisał: | to jest tak ze jeśli posiadałeś zwykłe tarcze246x12 to wsadzając tarcze z rekorda 246x 23 to sprawa jest prosta, mósisz zrobić dystanse montowane w zacisku o grubości 11mm i o tyle dłuższe firmowe śruby o twardości najlepiej 12.9 np verbus,kamax.pozdrawiam |
Cześć!
Wymiary tarcz się zgadzają.
Zacisk jest skręcony na śruby M12x1,5. Dł. śrub- 35mm. Myślę, że śruby na 10,9 powinny wystarczyć (takie są fabryczne), ale na 12,9 na pewno będą pewniejsze.
Szpilki trzymające klocki fabrycznie mają długość 78mm.
Jest możliwość dołożyć dystanse 11-12mm, śruby dł. 45-50mm, do tego szpilki trzymające klocki dł. 90mm.
Kombinowałem wytoczyć dystanse i założyć, ale oprócz tego będzie trzeba je doprofilować do ucha zacisku, bo od wewn. strony przesuwają się po nim klocki. Temat jest do zrobienia, ale potrzeba czasu.
Spoko, idzie wiosna, a z nią nowe chęci do roboty. Plan już jest niezły, a to podstawa sukcesu.
Myślę, że dystanse są zdecydowanie bardziej prostą opcją, niż wymiana zacisków i wiercenie nowych otworów w zwrotnicach.
Pozdrawiam serdecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Pon 19:30, 20 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
globi napisał: | to jest tak ze jeśli posiadałeś zwykłe tarcze246x12 to wsadzając tarcze z rekorda 246x 23 to sprawa jest prosta, mósisz zrobić dystanse montowane w zacisku o grubości 11mm i o tyle dłuższe firmowe śruby o twardości najlepiej 12.9 np verbus,kamax.pozdrawiam |
Czy ma sens zakładanie starych zaciskow (mantowych) do nowych tarcz wentylowanych?? skoro tłoczek jest mniejszy niż w rekordzie czy wogule wymiana samej tarczy coś da ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:02, 20 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
klocki w obu zaciskach są takie same ,ja używam puki co klocków firmy ferodo fdb173 ,zaciski od rexia mają tłok 52 a nie 48mm jak pisałem wcześniej ale nie to jest najfajniejsze mi podoba sie to że skończyły sie problemy z zapiekającymi sie ślizgami.a czy wymiana samych tarcz coś da ???????????????? jasne że tak ja na zwykłych tarczach mogłem je bez problemu po przerubce głowicy rozgrzać do czerwoności w ciągu 2 chamowań z 170km/h.po zmianie ustało to zjawisko.tarcze przez to że są przewietrzane wewnącz są conajmniej o kilkadziesią stopni chłodniejsze a co za tym idzie płyn chmulcowy też niecierpi.sorki za byki !!pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Wto 20:33, 21 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Stałe zaciski są dużo lepsze, nie wpadają w wibracje, lepiej odprowadzają ciepło, równomierniej rozkładają siły na klocki i nie ma problemów z prowadnicami(ślizgami).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Wto 23:18, 21 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
GT350TA napisał: | Stałe zaciski są dużo lepsze, nie wpadają w wibracje, lepiej odprowadzają ciepło, równomierniej rozkładają siły na klocki i nie ma problemów z prowadnicami(ślizgami). |
dobra stałe zaciski to jak to działa ??
bo coś mi sie wydaje ze musi sie przesuwać zeby klocki sie oba scierały i zeby chamowało wogule ...
moze ktoś to wyjasnić jak to działą ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Śro 20:30, 22 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
GT350TA napisał: | Stałe zaciski są dużo lepsze, nie wpadają w wibracje, lepiej odprowadzają ciepło, równomierniej rozkładają siły na klocki i nie ma problemów z prowadnicami(ślizgami). |
Ja tam mam całkiem stałe zaciski... bo dwu tłoczkowe... i po problemie z zacinaniem się zewnętrznego klocka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Śro 21:09, 22 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
No właśnie Manta A i pierwsze B miały zaciski stałe dwutłoczkowe , irmscher wkładał między dwie jego części dystanse i wchodziły w to wentylowane tarcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baran
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 22:30, 22 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
globi napisał: | sorki za przejęzyczenie !! wiedziałem że coś fajnego masz .pozdro |
Spoko, luzik, no problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Czw 13:20, 23 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
W skodzie 105 były zaciski stałe dwutoczkowe. A modelu rapid czterotłoczkowe. Wot technika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 13:41, 23 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
globi napisał: | klocki w obu zaciskach są takie same ,ja używam puki co klocków firmy ferodo fdb173 ,zaciski od rexia mają tłok 52 a nie 48mm jak pisałem wcześniej ale nie to jest najfajniejsze mi podoba sie to że skończyły sie problemy z zapiekającymi sie ślizgami.a czy wymiana samych tarcz coś da ???????????????? jasne że tak ja na zwykłych tarczach mogłem je bez problemu po przerubce głowicy rozgrzać do czerwoności w ciągu 2 chamowań z 170km/h.po zmianie ustało to zjawisko.tarcze przez to że są przewietrzane wewnącz są conajmniej o kilkadziesią stopni chłodniejsze a co za tym idzie płyn chmulcowy też niecierpi.sorki za byki !!pozdro |
Hejka!
Ja jeżdżę póki co na tarczach i bębnach brembo, klocki ferodo racing, a szczęki- okładziny ferodo, ale trzeba było trochę porzeźbić. Płyn dot 5.1 (spoko, wszystkie uszczelki- pompa, zaciski, cylinderki i przewody hamulcowe wymieniłem na nowe), ale męczy mnie temat wentylówek z przodu, bo nawet brembo potrafi się trochę zagrzać. W każdym razie trzyma się o niebo lepiej od serii. Polecam (chociaż niewentylowane).
Co do zacisków na ślizgach, czy jak ja to nazywam-na suwakach- gdy się nadmiernie wytrzą(oczywiście ślizgi), to przy hamowaniu faktycznie daje się odczuć, jak szarpie zaciskami, a przy okazji kierownicą lekko też, co nie jest zbyt przyjemne. Stąd moje poszukiwania doskonalszych rozwiązań.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 13:44, 23 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
czaroodziej napisał: | GT350TA napisał: | Stałe zaciski są dużo lepsze, nie wpadają w wibracje, lepiej odprowadzają ciepło, równomierniej rozkładają siły na klocki i nie ma problemów z prowadnicami(ślizgami). |
Ja tam mam całkiem stałe zaciski... bo dwu tłoczkowe... i po problemie z zacinaniem się zewnętrznego klocka... |
Szczęściarz z Ciebie, Czarodzieju .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 13:51, 23 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
GT350TA napisał: | No właśnie Manta A i pierwsze B miały zaciski stałe dwutłoczkowe , irmscher wkładał między dwie jego części dystanse i wchodziły w to wentylowane tarcze. |
Cześć!
Jesteś pewien? Rozumię, że skoro dwutłoczkowe, to mocowane na stałe do zwrotnic (bez ślizgów). Może warto byłoby poszukać czegoś takiego i pokombinować...
A średnica tłoczka- orientujesz się może?
Pozdrawiam serdecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:16, 23 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
z tymi szczękami ferodo to mialem niedawno klopsa!! niewiem czy miałem jakąś wadliwą sztuke ale jechałem sobie jak zwykle z zaznaczeniem na spokojnie i przy chamowaniu pomielało co tylko mogło w jednym z bembnów a miały może przejechane maź 10tysi a co do zacisków 2 tłoczkowych to z tego co pamientam to tam jest 2x 48mm,niejestem pewnien ale leżą chyba w piwnicy i sie pasa takie.pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Czw 22:39, 23 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Były kiedyś takie zaciski ale właśnie na małych tłoczkach i mniejszych klockach, mojesą na standartowe klocki takie jak w Reksiu 2.2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Pią 10:05, 24 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
czaroodziej napisał: | Były kiedyś takie zaciski ale właśnie na małych tłoczkach i mniejszych klockach, mojesą na standartowe klocki takie jak w Reksiu 2.2 |
To może Czarku poprostu napisął byś co to dokładnie za zaciski i gdzie to dostać zeby inni też mogli usprawnić chamulce ... bo jak juz sie usprawni silnik to czymś to trzeba zatrzymać a seryjne hamulce to nawet nie spowalniają jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|