|
MANTA-TUNERS.PL MANTA CLUB KRAKÓW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 10:47, 02 Sie 2007 Temat postu: Skrzynia- z 4 na 5. |
|
|
Ostatnio wymieniłem skrzynię biegów z 4 na 5, co nie obyło się bez cięcia tunelu.
A fotki poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
Jak widać, miejsce przewodów paliwowych jest w kabinie pod dywanem, a nie pod autem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
2x skrzynia...jedna 4, druga 5...
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
Motor wyciągnięty...
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
komora silnika...
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
po założeniu...
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
gotowe.
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Capri
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 19:46, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
kapitalna fotorelacja.
a wie ktos jak sie ma tunel po automacie do skrzyni 5 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 6:49, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Capri napisał: | kapitalna fotorelacja.
a wie ktos jak sie ma tunel po automacie do skrzyni 5 ? |
Hejka!
Mojego ciąłem dwa razy, gdyż fabrycznie jeździła 5-ka, a poprzedni właściciel założył automata, ale tak bardzo nieudolnie. Więc pociąłem i pospawałem już pod 4-ro biegową skrzynię z rexa (która ma drążek przesunięty ok 5cm w tył w porównaniu z fabryczną 5-ką skrzynią z manty).
A teraz przyszedł czas na 5-kę.
Nie wiem, jaki jest otwór w tunelu, jeśli chodzi o automat bo to, co było w moim, to historia świata, ale najprościej jest to spróbować spasować na aucie, bo takie mierzenie nie zawsze wychodzi tak, jakby się chciało.
Potem albo jest za ciasno i coś się tłucze, albo otwór niesymetrycznie pasi względem drążka i gumy się przecierają... po prostu cyrk.
Najprościej chyba wyciąć tak jak ja, założyć skrzynię i silnik, skręcić wszystko do kupy i wtedy rzeźbić.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Pią 8:24, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
"Historją świata" jest połozenie mat "Kelera" na całej podłodze, może to i wygłuszy nieco dzwięki dochodzące zewnątrz ale... jest znakomitym srodowiskiem do rozprzestrzeniania się korozji. Woda zawsze znajdzie sobie drogr żeby dojść do blachy a ze względu na słabe przewietrzenie baaaardzo szybko ją niszczy...
Wracają do tematu "żeżba" widać była okrutna, jak to kiedyś "Bertus" podsumował "szopa wujo mechanik"...
Capri napisał: |
a wie ktos jak sie ma tunel po automacie do skrzyni 5 ? |
Tak samo jak z 4-ki na 5-ke, automat jest najniższy od góry tunel jest bez "przegarbienia" (tak jak w 4-ce) lewarek wychodzi w innym miejscu...
Najlepiej i najłatwiej jest zaopatrzenie się w orginalne "wygarbienie" podłogi od 5-ki ułatwia to też montaż. Wszystkie nakładki na tunel mają drugą i trzecią śrubke w tych samych miejscach i mozna odnieść się do nich robiąc przymiarki do takiej przekładki...
ps: jak by co to mam ze dwia takie "tunele" pod 5-ke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaclaw
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódz
|
Wysłany: Nie 17:33, 05 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
a od czego te przewody po prawej stronie tunelu..?
paliwo, gaz , hamulce BAREK...?
i dlaczego wewnatrz..?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 6:39, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
czaroodziej napisał: | "Historją świata" jest połozenie mat "Kelera" na całej podłodze, może to i wygłuszy nieco dzwięki dochodzące zewnątrz ale... jest znakomitym srodowiskiem do rozprzestrzeniania się korozji. Woda zawsze znajdzie sobie drogr żeby dojść do blachy a ze względu na słabe przewietrzenie baaaardzo szybko ją niszczy...
Wracają do tematu "żeżba" widać była okrutna, jak to kiedyś "Bertus" podsumował "szopa wujo mechanik"...
Capri napisał: |
a wie ktos jak sie ma tunel po automacie do skrzyni 5 ? |
Tak samo jak z 4-ki na 5-ke, automat jest najniższy od góry tunel jest bez "przegarbienia" (tak jak w 4-ce) lewarek wychodzi w innym miejscu...
Najlepiej i najłatwiej jest zaopatrzenie się w orginalne "wygarbienie" podłogi od 5-ki ułatwia to też montaż. Wszystkie nakładki na tunel mają drugą i trzecią śrubke w tych samych miejscach i mozna odnieść się do nich robiąc przymiarki do takiej przekładki...
ps: jak by co to mam ze dwia takie "tunele" pod 5-ke |
Korozja na mojej podłodze?
Oj Czarku- było piaskowane, podkład i lakier acrylowy, baranek, jeszcze raz podkład i lakier, a na to dopiero maty na ciepło (tyle od środka). Minia, bitumy i jakieś asfaltozy to dla mnie przeżytek (badziewie na jeden sezon) nadające się do konserwacji płotu, a nie bryki.
Wiem, że wilgoć wlezie wszędzie, dlatego jak można zobaczyć na fotkach, maty są nałożone za pomocą opalarki na zakładkę jedna na drugą, a także zachodzą na progi, aby były szczelne i nie było możliwości, by woda po zimie gdzieś tam podeszła pod spód.
Manta, jak pewnie dobrze wiesz, fabrycznie ma naklejone jedynie ok. 30% tego, co w mojej i rzeczywiście fabryczne wygłuszenia to niezły niewypał.
Robota cholernie pracochłonna, ale jak widać, po 5-ciu latach eksploatacji nic się nie dzieje. (te małe odbarwienia, to resztki pianki poliuretanowej, która znajduje się pod dywanem). Od spodu auta też nic się nie dzieje. Cholernie upierdliwa i czasochłonna robota, ale ja jestem zadowolony.
A co do tego, czy jest ciszej... hmmm... tu by szło polemizować.
Na pewno nie na tyle ciszej, co możnaby się było spodziewać po takiej ilości mat.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ROBECKI dnia Pon 12:20, 06 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 6:41, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
jaclaw napisał: | a od czego te przewody po prawej stronie tunelu..?
paliwo, gaz , hamulce BAREK...?
i dlaczego wewnatrz..? |
A po co Ci te przewody pod autem?
Paliwo. Z hamulców też miały być wewnątrz, niestety nie doszłem do tego.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 12:44, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ROBECKI napisał: | jaclaw napisał: | a od czego te przewody po prawej stronie tunelu..?
paliwo, gaz , hamulce BAREK...?
i dlaczego wewnatrz..? |
A po co Ci te przewody pod autem? Przecież fabryczne tylko korodują lub się urywają.
Paliwo. Z hamulców też miały być wewnątrz, niestety jeszcze nie doszłem do tego, ale może już wkrótce.
Pozdro. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Pon 21:25, 06 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ROBECKI napisał: | [
Korozja na mojej podłodze?
Manta, jak pewnie dobrze wiesz, fabrycznie ma naklejone jedynie ok. 30% tego, co w mojej i rzeczywiście fabryczne wygłuszenia to niezły niewypał.
Robota cholernie pracochłonna, ale jak widać, po 5-ciu latach eksploatacji nic się nie dzieje.
A co do tego, czy jest ciszej... hmmm... tu by szło polemizować.
Na pewno nie na tyle ciszej, co możnaby się było spodziewać po takiej ilości mat.
Pozdro. |
W "zabie" nie ma nic na podłodze.... i prze kilka latek też nic nie wyszło zostały usunięte orginalne maty i tyle... żadntch specjalnych powłok antykorozyjnych... a skoro nic nie wygłuszyła taka ilość mat to po co je dawać??
Nie tam żebym krytykowął i żle życzył... ale obyś się nie zdziwił jak będziesz kiedyś zrywał te maty...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 6:43, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
W "zabie" nie ma nic na podłodze.... i prze kilka latek też nic nie wyszło zostały usunięte orginalne maty i tyle... żadntch specjalnych powłok antykorozyjnych... a skoro nic nie wygłuszyła taka ilość mat to po co je dawać??
Nie tam żebym krytykowął i żle życzył... ale obyś się nie zdziwił jak będziesz kiedyś zrywał te maty...[/quote]
Daj spokój, przecież się o nic nie obrażam, a każde słowa w temacie są mile widziane.
Żabą się ścigasz, więc chodzi o każdy kilogram zbędnego balastu- maty bitumiczne, pianka poliuretanowa, tylna kanapa, itd.
Nie twierdzę, że absolutnie nic nie wygłuszyły, ale spodziewałem się lepszego efektu.
A co do korozji- czas pokaże, co się będzie działo.
Spodziewałem się, że będzie zdecydowanie gorzej wyglądać po zdjęciu dywanu, ale jest całkiem spoko.
Poza tym nie planuję do końca życia jeździć wyłącznie Mantą, może jeszcze 5-6 lat... a potem zamknę ją w garażu i niech stoi do lepszych czasów, aż dzieciaki podrosną i będę mieć naprawdę mnóstwo czasu, żeby się nią bawić jak kiedyś... za dawnych czasów szkolnych (a w międzyczasie można spokojnie wolne fundusze przeznaczyć na gromadzenie gratów, a ostatnio przeglądając w wolnym czasie net znalazłem to i owo)... więc... może kiedyś...
Ja jeżdżąc różnymi wynalazkami nauczyłem się z praktyki, co warto zastosować, a czego zdecydowanie nie należy. I to procentuje mi przy eksploatacji Manty.
Tak więc sam dobrze wiesz, że czas i praktyka robi swoje.
Pozdrawiam serdecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Wto 23:08, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno pytanko... nie to zebym się czepiał...
te maty to na pewno samochodowe (kelera) czy zaadoptowana jakaś z budownictwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 6:13, 09 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
czaroodziej napisał: | Jeszcze jedno pytanko... nie to zebym się czepiał...
te maty to na pewno samochodowe (kelera) czy zaadoptowana jakaś z budownictwa? |
Kupowane w sklepie z samochodowymi artykułami lakierniczymi.
Dostępne rozmiary to 0,5x0,5m lub 0,5x0,25m.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|