|
MANTA-TUNERS.PL MANTA CLUB KRAKÓW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Pią 13:45, 05 Maj 2006 Temat postu: Nowy wałek 2.0 S |
|
|
Sprzedam nowy wałek do 2.0 S ,jest to najostrzejszy seryjny wałek jaki był dostępny w cihach.
Cena: 100zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mały- Opel Fan
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: Sob 21:47, 06 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
według książki od rekorda silnik 2.0S miał wałek 302 stopnie tak jak 2.0N czy E. Według tej książki najszybszy wałek był wkładany do 1.7S , 1.9S , 1.9H , 1.7N , 1.9N według ksiażki 310 stopni.
Jeśli sie myle to poprawcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Nie 10:38, 07 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Masz rację ale zobacz czasy otwarcia obu zaworów, w tej najważniejszej konkurencji inne wałki nie mają szans z 2.0S.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Nie 12:26, 07 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Czas współotwarcia zaworów 82 stopnie, dla wałków N, S, oraz E. Jedynie wałek E, jest przyśpieszony o 2 stopnie w stosunku do reszty wałków. P.S masz dane do wałka 1.6 S- mam taki, silnik na nim dziczył jak mało co, czy jest ostrzejszy od 2.0E?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Nie 14:36, 07 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi i o czas przez jaki są zawory otwrate( nie razem) .
32-90/72-50 stopnie.
Co do wałka od 1.6 to niestety nie mam dokładnych danych ale skoro silniki 1.7 miały porównywalną moc przy niższym stopniu sprężania to nie wydaje mi się żeby był szybszy, myślę że to te same wałki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł_MantaB
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:58, 07 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
A jak ten wałek ma się do silnika 2.2? Lepszy niż standardowy? Bo mój już chyba umarł...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Nie 20:31, 07 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli tak to czas otwarcia wynosi 302 stopnie, a jak podaje Opel fan i książka, wałek od N ma 310 stopni. To gdzie ta ostrość?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Pon 13:44, 08 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Porównanie czasów otwarcia zaworów wałka dla 2.0 S i N :32-90/72-50 stopni i dla 1.7 N : 44-86/84-46 stopni. Dla mnie z tych danych wynika, że wałek od 2.0 S/N najdłużej trzyma otwarte zawory. Korzystałem z tabeli na opeltuners.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 14:01, 08 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Rozumiem. Czy mogłbyś napisać dokładniej co znacza poszczególne liczby- poczatek otwarcia przed GMP, zamkniecia.... Bo tak na pierwszy rzut oka nie moge sie zorientować w tej rozpisce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Pon 16:25, 08 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisałeś czyli np. 32-90- zawór ssący otwiera się przy 32 stopniu obrotu wału przed GZP a zamyka przy 90 stopniu przed GZP i tak samo dla wydechowego tylko z tą różnicą, że czas jest przed DZP.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 7:08, 09 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
wynika z tego, ze zawór ssacy otwarty jest przez 58 stopni???? (90-32)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Wto 11:26, 09 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Źle napisałem, zawór ssący otwiera się przy 32 stopniu obrotu wału przed GZP a zamyka przy 90 stopniu po DZP. Zawór wydechowy otwiera się przy 72 stopniu przed DZP a zamyka przy 50 stopniu po DZP. Jakoś tak to leci chyba.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 12:27, 09 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Tak, teraz się zgadza. Otwarcie 32 przed GZP, zamknięcie 90 po DZP to równe 302 (32+180+90=302).
Ale wałek z wersji N ma 310 stopni. Czyli jest .... lepszy?? gdyby np. jeszcze obrócić wzgledem koła zębatego (regulowane koła) efekt nie byłby lepszy???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Wto 13:15, 09 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
magic napisał: | Tak, teraz się zgadza. Otwarcie 32 przed GZP, zamknięcie 90 po DZP to równe 302 (32+180+90=302).
Ale wałek z wersji N ma 310 stopni. Czyli jest .... lepszy?? gdyby np. jeszcze obrócić wzgledem koła zębatego (regulowane koła) efekt nie byłby lepszy??? |
Wersja N ma ograniczone max rpm. tylko wałkiem rozżądu i kreci sie max do 5500 - 6 tys. (wiem bo miałem 1.9N a pozniej głowice od 2.0S)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Wto 14:42, 09 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Teraz już głupiałem. Może chodzi o to, że wałek 2.0 S/N ma większy wznios o ponad pół minimetra i stąd ta różnica w pracy a może chodzi o to, że wałki N były przystosowane do hydraulicznych szklanek. Kiedyś wyczytałem, że właśnie wałek z 2.0S czyli do szklanek mechanicznych jest najszybszym seryjnym wałkiem, może chodzi też o to, że jest przefazowany o 8 stopni względem 1.7 N.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|