Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy wałek 2.0 S
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> SPRZEDAM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Pią 13:45, 05 Maj 2006    Temat postu: Nowy wałek 2.0 S

Sprzedam nowy wałek do 2.0 S ,jest to najostrzejszy seryjny wałek jaki był dostępny w cihach.
Cena: 100zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 21:47, 06 Maj 2006    Temat postu:

według książki od rekorda silnik 2.0S miał wałek 302 stopnie tak jak 2.0N czy E. Według tej książki najszybszy wałek był wkładany do 1.7S , 1.9S , 1.9H , 1.7N , 1.9N według ksiażki 310 stopni.

Jeśli sie myle to poprawcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Nie 10:38, 07 Maj 2006    Temat postu:

Masz rację ale zobacz czasy otwarcia obu zaworów, w tej najważniejszej konkurencji inne wałki nie mają szans z 2.0S.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Nie 12:26, 07 Maj 2006    Temat postu:

Czas współotwarcia zaworów 82 stopnie, dla wałków N, S, oraz E. Jedynie wałek E, jest przyśpieszony o 2 stopnie w stosunku do reszty wałków. P.S masz dane do wałka 1.6 S- mam taki, silnik na nim dziczył jak mało co, czy jest ostrzejszy od 2.0E?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Nie 14:36, 07 Maj 2006    Temat postu:

Chodziło mi i o czas przez jaki są zawory otwrate( nie razem) .
32-90/72-50 stopnie.
Co do wałka od 1.6 to niestety nie mam dokładnych danych ale skoro silniki 1.7 miały porównywalną moc przy niższym stopniu sprężania to nie wydaje mi się żeby był szybszy, myślę że to te same wałki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_MantaB




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:58, 07 Maj 2006    Temat postu:

A jak ten wałek ma się do silnika 2.2? Lepszy niż standardowy? Bo mój już chyba umarł...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Nie 20:31, 07 Maj 2006    Temat postu:

Jeśli tak to czas otwarcia wynosi 302 stopnie, a jak podaje Opel fan i książka, wałek od N ma 310 stopni. To gdzie ta ostrość?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Pon 13:44, 08 Maj 2006    Temat postu:

Porównanie czasów otwarcia zaworów wałka dla 2.0 S i N :32-90/72-50 stopni i dla 1.7 N : 44-86/84-46 stopni. Dla mnie z tych danych wynika, że wałek od 2.0 S/N najdłużej trzyma otwarte zawory. Korzystałem z tabeli na opeltuners.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Pon 14:01, 08 Maj 2006    Temat postu:

Rozumiem. Czy mogłbyś napisać dokładniej co znacza poszczególne liczby- poczatek otwarcia przed GMP, zamkniecia.... Bo tak na pierwszy rzut oka nie moge sie zorientować w tej rozpisce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Pon 16:25, 08 Maj 2006    Temat postu:

Tak jak napisałeś czyli np. 32-90- zawór ssący otwiera się przy 32 stopniu obrotu wału przed GZP a zamyka przy 90 stopniu przed GZP i tak samo dla wydechowego tylko z tą różnicą, że czas jest przed DZP.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Wto 7:08, 09 Maj 2006    Temat postu:

wynika z tego, ze zawór ssacy otwarty jest przez 58 stopni???? (90-32)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Wto 11:26, 09 Maj 2006    Temat postu:

Źle napisałem, zawór ssący otwiera się przy 32 stopniu obrotu wału przed GZP a zamyka przy 90 stopniu po DZP. Zawór wydechowy otwiera się przy 72 stopniu przed DZP a zamyka przy 50 stopniu po DZP. Jakoś tak to leci chyba.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Wto 12:27, 09 Maj 2006    Temat postu:

Tak, teraz się zgadza. Otwarcie 32 przed GZP, zamknięcie 90 po DZP to równe 302 (32+180+90=302).
Ale wałek z wersji N ma 310 stopni. Czyli jest .... lepszy?? gdyby np. jeszcze obrócić wzgledem koła zębatego (regulowane koła) efekt nie byłby lepszy???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Wto 13:15, 09 Maj 2006    Temat postu:

magic napisał:
Tak, teraz się zgadza. Otwarcie 32 przed GZP, zamknięcie 90 po DZP to równe 302 (32+180+90=302).
Ale wałek z wersji N ma 310 stopni. Czyli jest .... lepszy?? gdyby np. jeszcze obrócić wzgledem koła zębatego (regulowane koła) efekt nie byłby lepszy???

Wersja N ma ograniczone max rpm. tylko wałkiem rozżądu i kreci sie max do 5500 - 6 tys. (wiem bo miałem 1.9N a pozniej głowice od 2.0S)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Wto 14:42, 09 Maj 2006    Temat postu:

Teraz już głupiałem. Może chodzi o to, że wałek 2.0 S/N ma większy wznios o ponad pół minimetra i stąd ta różnica w pracy a może chodzi o to, że wałki N były przystosowane do hydraulicznych szklanek. Kiedyś wyczytałem, że właśnie wałek z 2.0S czyli do szklanek mechanicznych jest najszybszym seryjnym wałkiem, może chodzi też o to, że jest przefazowany o 8 stopni względem 1.7 N.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> SPRZEDAM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin