|
MANTA-TUNERS.PL MANTA CLUB KRAKÓW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mały- Opel Fan
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: Sob 16:30, 10 Gru 2005 Temat postu: 2.4 w bloku od 2.0 Jak to zrobić ? |
|
|
Dzisiej w godzinach porannych stałem się włascicielem głowicy i układu korbowo tłokowego od silnika C24NE. Chciałbym to wsadzić do bloku od 2.0. I mam związane z tym pytanko czy można to od tak sobie łatwo wsadzić czy trzeba cos przerabiać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:57, 10 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
wszystko się da.musisz niestety pociąć magistrale olejową żeby korba niezawadzała o nią .następny problem to taki że w bloku 2.0 orginalny tłok wypracował miejsce w którym sie poruszał,pisałeś kiedyś że masz małe ranty więc o tym pisze!! tłok 2.4 ma wyżej umieszczona piaste swożnia tłoka a co za tym idzie tłok dochodzi do tego samego miejsca u góry bloku natomiast schodzi 15mm niżej niż 2.0 i jeśli tak zostawisz to może sie okazać że zamordujesz pierścienie tłokowe lub nawet zniszczysz tłoki!proponuje przechonowac jeśli prug niejest duży lub wsadzićnowe tuleje i czasnąć szlifa do używanych lecz dobrych tłoków jak ja to zrobiłem .pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mały- Opel Fan
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: Sob 19:05, 10 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
globi napisał: | wszystko się da.musisz niestety pociąć magistrale olejową żeby korba niezawadzała o nią .następny problem to taki że w bloku 2.0 orginalny tłok wypracował miejsce w którym sie poruszał,pisałeś kiedyś że masz małe ranty więc o tym pisze!! tłok 2.4 ma wyżej umieszczona piaste swożnia tłoka a co za tym idzie tłok dochodzi do tego samego miejsca u góry bloku natomiast schodzi 15mm niżej niż 2.0 i jeśli tak zostawisz to może sie okazać że zamordujesz pierścienie tłokowe lub nawet zniszczysz tłoki!proponuje przechonowac jeśli prug niejest duży lub wsadzićnowe tuleje i czasnąć szlifa do używanych lecz dobrych tłoków jak ja to zrobiłem .pozdrawiam |
Mówiłeś Globi, że Monstermanni ma zdjecia takiej przeróbki magistrali. Więc tu moja prosba do Monstermanni czy mógłby udostępnić te zdjecia Z góry wielkie dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Sob 21:24, 10 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Wszystko masz pod ręką... ale jak się nieche "czterech" liter ruszyć ... to się chłopakom co są 350km od Ciebie... głowe zawraca...
Blok 2.4 i 2.0 stoją sobie w Manta Garage... przyjedz zobaczysz... wytłumaczy się na żywca...pomacasz... jak chcesz to i polizać możesz... a jeśli masz kiepską pamięc to weż ze sobą aparat to se fotki zrobisz... bo jak język umyjesz to nic Ci z tego lizania nie zostanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mały- Opel Fan
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: Sob 21:26, 10 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
czaroodziej napisał: | Wszystko masz pod ręką... ale jak się nieche "czterech" liter ruszyć ... to się chłopakom co są 350km od Ciebie... głowe zawraca...
Blok 2.4 i 2.0 stoją sobie w Manta Garage... przyjedz zobaczysz... wytłumaczy się na żywca...pomacasz... jak chcesz to i polizać możesz... a jeśli masz kiepską pamięc to weż ze sobą aparat to se fotki zrobisz... bo jak język umyjesz to nic Ci z tego lizania nie zostanie... |
Dziekuje za zaproszenie napewno skorzystam. dobrze to zobaczyć na własne oczka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
monstermanni
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 14:38, 18 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
mały- Opel Fan napisał: | Więc tu moja prosba do Monstermanni czy mógłby udostępnić te zdjecia Z góry wielkie dzieki |
...proszę
-oto kilka fotek:
blok 2.4:
a to już 2.0:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Nie 15:43, 18 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
troche to ryzykowne podcinac bloki na magistrali olejowej
jaka jest tam grubosc scianki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mały- Opel Fan
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: Nie 17:20, 18 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
B CC napisał: | troche to ryzykowne podcinac bloki na magistrali olejowej
jaka jest tam grubosc scianki? |
Po pierwsze to dosyć ciekawe jak sobie z tym poradzono w bloku od 2.4.
A drugie to ze można aż tyle wyciąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Nie 21:19, 18 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
mały- Opel Fan napisał: |
Po pierwsze to dosyć ciekawe jak sobie z tym poradzono w bloku od 2.4.
A drugie to ze można aż tyle wyciąć |
Można miałem tak wycinane... zostawiłem blok 2.0 (ten co dzisiaj przed momentem pisałem rozwiercany do nadwymiarowych tłoków) i orginał od 2.4 i zebrali to co zbędne aby był wymagany luzik...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:36, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
ściana tam jest gruba!! mam do pocięcia blok ale musze po niego skoczyć do znajomego bo tam go zostawiłem i wszystko możemy opisać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Wto 8:53, 20 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
globi napisał: | ściana tam jest gruba!! mam do pocięcia blok ale musze po niego skoczyć do znajomego bo tam go zostawiłem i wszystko możemy opisać . |
No nie... tarz jeszcze blok potną... ale marnotrawstwo....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 15:27, 20 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
w imie nauki to nawet siebie potną i skany na forum podadzą... Ciekawe co jeszcze przetną, ale tak naprawdę to te przekroje moga wiele wyjaśnić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 14:57, 29 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Blok 2.0 i graty 2.4- brzmi bardzo ciekawie.
Pytanie- z czego używanego można podpasić ukł. tłokowo- korbowy do takiej modyfikacji? (czy jest rozbieralny- kwestia nowych tłoków).
Czy głowica ze standardowego 2.0 nadaje się, czy może przy jednym grzebaniu ją wymienić, a jeśli tak, to na jaką?
Jaki może być orientacyjny przyrost mocy po takiej modyfikacji?
(o przyroście zużycia paliwa, ani o kasie nie dyskutuję, bo dżentelmenom, ani świrom motoryzacyjnym nie wypada.Mnie możecie zaliczyć do tych ostatnich. )
Pozdrawiam serdecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mały- Opel Fan
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: Pią 0:37, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
ROBECKI napisał: | Blok 2.0 i graty 2.4- brzmi bardzo ciekawie.
Pytanie- z czego używanego można podpasić ukł. tłokowo- korbowy do takiej modyfikacji? (czy jest rozbieralny- kwestia nowych tłoków).
Czy głowica ze standardowego 2.0 nadaje się, czy może przy jednym grzebaniu ją wymienić, a jeśli tak, to na jaką?
Jaki może być orientacyjny przyrost mocy po takiej modyfikacji?
(o przyroście zużycia paliwa, ani o kasie nie dyskutuję, bo dżentelmenom, ani świrom motoryzacyjnym nie wypada.Mnie możecie zaliczyć do tych ostatnich. )
Pozdrawiam serdecznie. |
Ten układ korbowo tłokowy to z silnika C24NE to też cih był montowany w omedze a i frionterze. 2.4 tak jak 2.2 z rekorda to stroker z 2.0. Co do osiągów to dane fabryczne:
1956cm
110km/5400
162Nm/3000
2182cm
115km/4800
182Nm/2800
2410cm
125km/4800
195Nm/2400-2600
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ROBECKI
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 8:02, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info. 15PS i 30Nm- niewiele, ale zawsze coś.
Przypuszczam, że głowica z 20E może być, ale zastanawiam się, czy w seryjnym 2.4 nie zastosowano zaworów o większej średnicy?
Skoro tłoki schodzą niżej, niż w 20E, czy wykorbienia wału korbowego nie będą tłukły o misę olejową? (o konieczności wybrania materiału przy magistrali olejowej już czytałem).
Czy jest możliwość wymontowania sworzni tłokowych z 2.4 (czy producent przewidział coś takiego). Chodzi mi o to, czy układ tłokowo- korbowy da się rozłożyć na drobne bez niszczenia czegokolwiek.
Pozdrawiam serdecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|