Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwne pytania
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 18:43, 01 Paź 2005    Temat postu: Dziwne pytania

Niewjedziałem jak nazwać temat a mam kilka pytań.
1
Chce wyżucić przepływomierz, co z ustawieniem "co" gdyz jest ono w przepływomierzu.
Podobno jest coś co dba o właściwą mieszanke dla wolnych obrotów Question
2
Kombinował ktoś moze z wtryskiem więcej niż 1 przepustnicą do cih'a Question
Czy dodanie jednej przepustnicy do seryjnego 2.0E (ala taki dual ram) da coś Question
3
Czy da coś polerowanie seryjnych kanalów ssących i wydechowych w cih'u
4
Czy to co opisałem wyzej da coś czy się nieopłaci bo przyniesie zerowy skutek Question
5
Co można zrobić z seryjną głowicą 2.0 na seryjnym wałku Question Rozwiercić kanały i o ile Question
Splanować czy jak to sie nazywa Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 23:53, 01 Paź 2005    Temat postu:

Witaj Wink
"Dziwne pytania"-hmm...pytania są b.interesujące i cieszę się że padły na tym forum.

Odp.1:Tak...jest to możliwe.
Odp.2:Tak...jest to tzw:"wtrysk wieloprzepustnicowy",czy "coś" da?-dużo Wink
Odp.3:Polerowanie wydechowego tak,ssącego nie...
Odp.4:Tego typu przeróbki-duuużo dają,ale muszą być odpowiednio wykonane...
Odp.5:Z głowicą można zrobić b.dużo,tak jak piszesz n.p powiększyć kanały dol. i wydechowe...również dobrze je spasować...z kolektorami...pokombinować z zaworami...hmm..kątami itp...-i do tego niekoniecznie musi być "prędki" Wink wałek

Moje odpowiedzi są dosyć krótkie,i niewyczerpujące...ale liczę na to iż temat się rozwinie...a do dyskusji dołączą inne osoby.

Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Nie 10:11, 02 Paź 2005    Temat postu:

monstermanni napisał:
Odp.2:Tak...jest to tzw:"wtrysk wieloprzepustnicowy",czy "coś" da?-dużo Wink


Mam pewien patent jak dożucić jeszcze jedną przepustnice do serujnego kolektora do cih'a do wtrysku, żeby było 2 razem. Narazie niemam wszystkich gartów potrzebnych żeby się zaczeć bawić. Wiąże sie z tym duzo pytań.
Dwie przepustnice więc jak ustawić wolne obroty Question
O ile można rozwiercić seryne kanały w głowicy 20E Question

Jak mi sie cos przypomni to bede pisał
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:24, 02 Paź 2005    Temat postu:

mały- Opel Fan napisał:
Mam pewien patent jak dożucić jeszcze jedną przepustnice do serujnego kolektora do cih'a do wtrysku, żeby było 2 razem.

Hmm...do seryjnego kol.?Czyli w sumie 2-wie?
Możesz to opisać?(jak to chcesz zrobić,co chcesz tym osiagnąć itd...?), Rolling Eyes

Pisząc wyżej(o wtr. wieloprzepustnicowym) miałem na myśli takie oto rozwiązanie...


-jest to kolektor wykonany o ile pamiętam przez firme "dbillas"
...a zdjęcie zrobione w czasie naszego pobytu na zlocie w Ballatonakali w tym roku.


-a to już inne rozwiązanie-z zastosowaniem przepustnicy "suwakowej"
Dzieło Węgra,podpatrzone(podziwiane) równiez na tym zlocie.
Wyższość takiego kolekt. nad tym wyżej polega na tym iż przepływ powietrza,nie jest ograniczony..."ośką" przepustnicy.


Cytat:
Czy dodanie jednej przepustnicy do seryjnego 2.0E (ala taki dual ram) da coś

...a Dual ram to całkiem inne rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:38, 02 Paź 2005    Temat postu:

Cytat:
O ile można rozwiercić seryne kanały w głowicy 20E

Rozwiercenie"powiększenie"kanałów jest przedewszystkim uwarunkowane wielkoscią zastosowanych zaworów.Bo kanał mozesz powiększyć tyle na ile Ci materiał(budowa głowicy) pozwoli...ale co z szerokiego na maxa kanału gdy gniazdo zaworu wąskie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:21, 02 Paź 2005    Temat postu:

witaj mały opel-fan-ie.mój pomysł jest taki abyś naszkicował swój pomysł na kartce jak chcesz zrobić z tymi dwiema przepustnicami jak to ma wyglądać. pomysł jak najbardziej pozytywny tylko przy zachowaniu org.elektroniki musisz puścić obie przepustnice przez jedemn przepływomierz,lub można zastosować kompa z innego wozu który niema przepływomierza i wtedy twój pomysł powinien chulać,oczywiście stosując wiązke i czujniki z tego samego auta. odnośnie kanałw w głowicy!wykonałem pare takich przerubek i zaopserwowałem znaczny spadek zurzycia paliwa w fiacie 125p kumpla z 11 do9 l paliwka na 100 przy lepszej dynamice wrotki jeśli o takiej można pisać przy fiacie 1500.mój pomysł jest taki zrub jakiś szkic lub dokładny opis tego kolektora a wtedy z chłopakami coś opknujemy !!! pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pon 19:30, 03 Paź 2005    Temat postu:

Hmm to dopiero pomysł, do realizacii długa droga. Niedawno siedząc i mysląc przypomniało mi się ze musze wziąść poprawke na wtryski że też się muszą zmieścić. Pomysł jest banalnie prosty. Ciekawe jak z realizacją mi wyjdzie. Niedługo bedzie coś zaczęte to zapodam coś. Nieumiem robić rusunków technicznych. Ale jak zobaczynie to sie uśmjejecie jakie to proste. Smile Moge napisac że kazda przepustnica bedzie do 2 kanałów iść tylko . niebędą ze sobą polączone wszystkie 4. przepustnice w planach beda umieszczone pionowo a nie jak w seri poziomo. więcej nieumiem wytłumaczyćSmile
Jak się nieuda to zamieszcze fotki co mi sie udało a co nie może ktoś inny dokończy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pon 20:33, 03 Paź 2005    Temat postu:

monstermanni napisał:
Cytat:
O ile można rozwiercić seryne kanały w głowicy 20E

Rozwiercenie"powiększenie"kanałów jest przedewszystkim uwarunkowane wielkoscią zastosowanych zaworów.Bo kanał mozesz powiększyć tyle na ile Ci materiał(budowa głowicy) pozwoli...ale co z szerokiego na maxa kanału gdy gniazdo zaworu wąskie Wink


A czy ktoś jest wstanie powiedzieć na ile ta budowa głowicy pozwala Question
Czy to jest 1mm więcej , mniej Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:48, 13 Paź 2005    Temat postu:

witam prawdopodobnie wiem o co ci chodzi, wymyślilem że pewnie chcesz obciać główną puszke kolektora i zostawić same rury doprowadzające powietrze do cylindrów i wtedy zamontować na nie przepustnice!!dla cylindrów 1i2 jedną,3i4 drugą . wtedy czeba by obie przepustnice połaczyć z przepływomierzem.ja tak to widze,popraw prosze jeśli żle myśle.natomiast jeśli zgadłem to opisze ci w skrucie co może być z tym nie tak.Pierwsza sprawa to nierównomierna praca na biegu jałowym,skrucenie kolektora może spowodować utrate momentu obrotowego od niskich do średnich obrotów silnika,auto może niechcieć ruszyć z miejsca. drążac dalej do długośći kolektorów rodzaju silnika i jego przeznaczenia jest dobierany wałek rozrządu ,ażeby taki silnik miał równą prace i miał pełną moc i moment obrotowy w zakresie obrotów użytecznych których używasz na drodze , itd. jeśli masz chęć to spłodzić to chętnie zobacze i jeśli bende wiedzial to służe radą.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pią 18:42, 14 Paź 2005    Temat postu:

globi napisał:
witam prawdopodobnie wiem o co ci chodzi, wymyślilem że pewnie chcesz obciać główną puszke kolektora i zostawić same rury doprowadzające powietrze do cylindrów i wtedy zamontować na nie przepustnice!!dla cylindrów 1i2 jedną,3i4 drugą . wtedy czeba by obie przepustnice połaczyć z przepływomierzem.ja tak to widze,popraw prosze jeśli żle myśle.natomiast jeśli zgadłem to opisze ci w skrucie co może być z tym nie tak.Pierwsza sprawa to nierównomierna praca na biegu jałowym,skrucenie kolektora może spowodować utrate momentu obrotowego od niskich do średnich obrotów silnika,auto może niechcieć ruszyć z miejsca. drążac dalej do długośći kolektorów rodzaju silnika i jego przeznaczenia jest dobierany wałek rozrządu ,ażeby taki silnik miał równą prace i miał pełną moc i moment obrotowy w zakresie obrotów użytecznych których używasz na drodze , itd. jeśli masz chęć to spłodzić to chętnie zobacze i jeśli bende wiedzial to służe radą.pozdrawiam


Dokładnie to mam na mysli obciąć wielka pucha a w mjejsce zapodac 2 przepustnice. Jak najblizej zamontową je w pionie. Mam teraz pod maska 2.0E z ciśnieniem 6.5 w cylindrach. Teraz to wogule nie chodzi, cienki 900 jest w stanie mnie oklepać. Mam drugi silnik 2.0S z cisnieniem 13.5 chciałbym z niego zamontować sama głowice z wałkiem od S. Jak to nic nieda to cza będzie pomyśleć o czymś innym. Myślalem tylko o tym ze im wjęcej powietrza tym wieksza moc. Nieznam sie zopełnie na mechanice, więc niewjem jak to sie moze zachowywać. Jak zrobie to zobacze jeżeli będzie źle to powruce do seri. Z braku funduszy projekt TWIN THROTTLE musi poczekac z 2 miesiace, ale myśle o tym napoważnie.
I mam pytanie czy przepustnica w R6 jest dłuzsza od tej w R4 (chodzi mi, że jak postawie czy niebedzie wyższa "obudowa")
I czy w 2.5R6 jest taka sama przepustnica jak w 2.0 R4 Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:34, 14 Paź 2005    Temat postu:

wiec to jest tak pomogłem opelixowi zrobić kolektor ssący do 2.2 wzieliśmy kolektor z 2.5 ciha i obcieliśmy ostatnie 2 cylindry i zaspawaliśmy .zysk polega na tym że przepustnica jest wieksza i może przeznią przejść wiecej powietrza,narazie jeszcze niewiemy z czego wziąć obudowe przepływomierza bo chcemy założyć wieksza z zastosowaniem płytki elektronicznej z 2.2, ewetualnie pujdzie inna wiązka z auta które orginalnie nieposiada przepływomierza. odnośnie przepustnic to jest tak z 2.0 pasuje tylko do 2.0, 2.2i 2.4 mająwielkościowo i długością takie same rużni sie tylko krućcem do wolnych obrotów,2,4 goma na przepustnicy a 2.2nie,2.5 dokładnie niewiem natomiast 2.8 i 3.0 mają najwieksze bodajrze 75mm. odnośnie głowicy to można cuda cudeńka porobić.poproś monstermaniaka to prześle ci foty naszych płodów.samo zlikwidowanie nadlewów w głowicy po odlewie dużo da,pozdrawiam i pytaj bedziem knuli

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 8:09, 15 Paź 2005    Temat postu:

No włąsnie co do nadlewów. W drugiej głowiczce z 2.0S w kanałach ssących jest jakby zwęszka niedaleko gniazda zaworowego dobre 2 lub 3 mm. Kupiłem sobie frezy i szaleje Very Happy Wczorej zrobiłem 2 kanały 1 wydechowy i 1 sący Very Happy No jestem ciekaw co mi z tego wyjdzie Very Happy Rolling Eyes Question Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 17:45, 15 Paź 2005    Temat postu:

Przed

[link widoczny dla zalogowanych]

Na tym zdjeciu jeszcze niewszystkie sa rozwiercone

[link widoczny dla zalogowanych]

Zaszalałem przyłożyłem uszczelke i według niej rozwiercałem.
Ale co z tego skoro kolektor seria od 2.0 L-jetronik ma małe kanałki.
Czy kolektor ssący od R6 ma większe kanały Question

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:38, 15 Paź 2005    Temat postu:

awięc drogi kolego tak jest,pierwsze pytanie to takie czym robisz zdjęcia bo słabo widać.naszczęście wiem o co tam chodzi.to że pasujesz kanały to bardzo dobrze zrub to samo w wydechowym i łączeniu kolektora z dwururką. wielkość dziur w wszczelkach jest taka jak przewidział konstruktor a nadmiar materiału to niedorubka przy odlewie kturą można zdjąć,również dobrze knujesz z tą zwęzką na zawoże.wykładnikiem tu niejest wielkość zaworu tylko dziura podnim która pozwala na przepływ powietrza,prostym przykładem jest kran z wodą przez wiekszy poleci wiecej wody w danym czasie.odnośnie kolektora to narazie zostaw tylko dopasój do uszczelki i to samo zrub między przepustnicą a kolektorem też pasowanie bo wiem że tam w środku też jest tak sobie.jak opanujesz ten temat opisany powyżej to napiszemy coś więcej .a jak dobrze opanujesz temat to powiem ci że manciunia zaczyna zadupczać fest .bmw 2.0 136km dostała baty.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Nie 8:52, 16 Paź 2005    Temat postu:

Zdjecia są robione aparatem z biedronki. Taki badziew za 500zł firmy TRUST, mam go już ze 3 lata. Jak go sie położy na czymść zeby niedrzał to nawet coś bedzie widać.
Co do obrubki głowicy to czymś takim się bawiłem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nawet szybko poszłona 8 kanałów poszło w około 8h. Jak cie wciągnie to niewjedomo kiedy zleci czas.
Trzeba jeszcze splanować-zabielić (niewjem jak to sie prawidłowo nazywa) bo jest rudawy nalot.
Mam nadzieje ze będzie przynajmniej seria 110 kucy Smile
Na początek by wystarczyło.
Manta potrafi bmw oklepać Question Ale jakie E30 czy E36 Question Ten silnik w E36 2.0 R6 miał chyba 150 kucy a 136 to R4 był Question
Co myślicie o tych polskich wałkach od polskich tunerów Question
Bo dostać jakis niemiedzki to ciężko o używke a na nowy mnie niestać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin