|
MANTA-TUNERS.PL MANTA CLUB KRAKÓW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Śro 18:54, 07 Gru 2005 Temat postu: koła zamachowe a tuning |
|
|
jak sie ma koło zamachowe do tuningu silniczka
co daje a co zabiera stoczenie koła zamachowego
i jak je stuningowac ze własnym zakresie
i jak to zestroic z reszta silnika ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
monstermanni
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 21:13, 07 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
...stoczenie koła zamachowego czyni go lżejszym,a więc mniejsze obciązenie dla wału...w praktyce auto jest "szybsze" na prostej,lecz pod "górkę" ma gorzej.Dlatego koło zamachowe do jazdy na codzień radzę ściągnąć do 2 noo max.3kg.
Cytat: | jak je stuningowac ze własnym zakresie
i jak to zestroic z reszta silnika ... |
Koło musi być obrobione(stoczone) przez tokarza w odpowiednich miejscach,należy pamiętać aby póżniej go wywarzyć razem z wałem...a najlepiej z wałem,kołem pasowym oraz dociskiem.
Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Śro 22:11, 07 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
monstermanni napisał: | ...
Koło musi być obrobione(stoczone) przez tokarza w odpowiednich miejscach,należy pamiętać aby póżniej go wywarzyć razem z wałem...a najlepiej z wałem,kołem pasowym oraz dociskiem.
Pzdr. |
kiedyś tam... za moich początków zabawy z tuningiem silników, chciałem wyważyć samo koło zamochowe i był duży problem... nikt niećhciał tego zrobić bez wału korbowego a z wałe to chcieli taaaaka kase... więc niewiele myślac, wżuciłem koło na wyważarke do kół samochodowych... i wyważyliśmy z dokładnościa do 5g.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 1:18, 08 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
wyważarki do kół można ustawić do 2g z tego co ja miałem styczność,panowie wulkanizatorzy ustawiają na 5 g bo czym dokładniej ważą tym maja więćej motania z przesówaniem ciężarkówna kołach,ja to widze inaczej !! czeba obciąć końcówke wału korbowego z mocowaniem koła,czeba dać to tokażowi żeby przetoczył w środku i wstawił wałek eystająćy z przodu i tył koła,znaczy cżę sci wału!potem kupujemy 2 łożyska dobrej jakośći z niskim oporem toczenia i zapinamy na końce wałka.robimy obudowy do łożysk i spawamy podstawy ,z jednej strony możemy łożysko spasować lużniej na wałku żebyśmy mogli demontować koło,w tak przygotowanym użądzeniu musimy zastosować śruby z wału o tej samej średnicy ,długośći i co za tym idzie masie żęby nas niekłamało,
koło ważymy z dociskiem i znaczymy jego położenie względem koła,śruby mocująće docisk do koła mószą być takie same z takimi samymi podkladkami itd.koło takie powinno nam się zważyć na takzwane zero czyli równomiernie,gdyż cięższa strona zawsze opadnie na dół.radze użyć wiertarki do nawiercania tam gdzie mamy za duzo materiału czyli na dole!! ważenie uznamy za zakończone gdy koło bendziemy mogli ustawić w kilku wybranych pozycjach a ono niebędzie sie przekręcało.wtedy proponuje zalożyć koło na wyważarce do kół i sprawdzić!!! jeśli odrazu pokaże O;O
znaczy to że jesteśćie przegośćie na nisko spietrzone dachy pobliskich zabudowań.powiem jeszcze takie coś że w serwisach motocykli japońskich wyważają koła do ścigaczy właśnie w ten sposób,niewiele osób o tym wie bo chłopaki sie niechwalą.noże do kosiarek spalinowych też wolno sie niekręca i są kołem zamachowym dla silnika kosiarki!! podlegają tej samej obrubce również. pozdrawiam i niech siła przyciągania będzie z wami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 1:28, 08 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
zapomniałem dodać jak wyważymy koło z dokładnością do np.5g to jak sobie policzycie siły działające na koło podczas wkręcania silnika na obroty to zrobicie wielkie oczyi złapiecie sie za głowe .niepamiętam dokładnie ale około 5g przy obrotach około 3200do 3500 rpm zrobi nam ponad 3kg różnicy na dwóch końcach koła.i moc nam wtedy ucieka na zrównoważenie drgań,panewki też cierpią nawet przy dobrym układzie olejenia silnika pozdrawiam dobrze wyważonych człowieków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Pią 21:38, 09 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Może bawiliśmy się i w te 2g. tak to dawno było że nie pamiętam
Wyważarka pokazuje gdzie jest za mało , więc wiadomo że po przeciwnej stronie nawiercamy...
Ogulnie nie miałem żadnych problemów z panewkami w tamtym silniku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ILKU
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Nie 16:10, 02 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
monstermanni napisał: | ...stoczenie koła zamachowego czyni go lżejszym,a więc mniejsze obciązenie dla wału...w praktyce auto jest "szybsze" na prostej,lecz pod "górkę" ma gorzej.Dlatego koło zamachowe do jazdy na codzień radzę ściągnąć do 2 noo max.3kg. |
Bez problemów mozna zejść nawet do 1kg w silniku 4cyl
monstermanni napisał: |
Koło musi być obrobione(stoczone) przez tokarza w odpowiednich miejscach,należy pamiętać aby póżniej go wywarzyć razem z wałem...a najlepiej z wałem,kołem pasowym oraz dociskiem.
Pzdr. |
Bzdury. Wszystko wyważa się na zero. Tak jest to robione fabrycznie w większości silników.
Jak ci się skończy sprzęgło to będziesz wyciągał wał, żeby to nowe doważyć??
Koło wyważa się na zero na specjalnym stojaku. Wyważarka do kół jest za mało dokładna do tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ILKU
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Czw 21:06, 10 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Moje do C30SE wyszło tak:
Waga 4,3kg (seryjne 17,5kg)
Materiał: duraluminium PA7 oraz żeliwo, wieniec seryjny, lekko podziurawiony
P.S. Wyważarka do kół jest za mało dokładna w przypadku koła zamachowego. Dużo lepszy jest prosty stojak z ośką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szpaku
Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kielce
|
Wysłany: Pią 7:55, 11 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
ILKU , tak całkiem off-tropic . Świetna ława. Możesz przedstawić kilka jej zdjęć i napisać co za blok tam wstawiłeś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ILKU
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Pią 18:34, 11 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
hehehe
No tak, jakiś czas już mam ten stolik.
Dane techniczne:
X25XE opla czyli 2,5V6
waga ok. 120kg
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|