|
MANTA-TUNERS.PL MANTA CLUB KRAKÓW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
monstermanni
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 19:17, 26 Lut 2006 Temat postu: Korbowód lżejszy o 200gram! |
|
|
Jakiś czas temu obiecaliśmy że pokarzemy ile mozna odchudzić korbę.
...a więc:
Korbowód pochodzi z silnika C20XE (2.0 16V-150KM)
Waga korby w serii to 680gr.
Uzyskaliśmy po obróbce 480gr!!! czyli jest lżejsza o 200gramów.
Oto ona:
...dodam iż niemiałbym obaw aby wsadzić ją do silnika.Cała obróbka polegała na tym aby jak najwięcej ją odchudzić,ale zachować jeszcze wytrzymałość.
Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Nie 19:20, 26 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Wygląda ładnie... ale z tym wsadzaniem... to bym się poważnie zastanawiał... i długo... lżejsza korba+ większe obroty silnika... a zmniejszenie wagi prawie o 1/3 to kosmos...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
B CC
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Augustów/Olsztyn
|
Wysłany: Nie 20:08, 26 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
myśle że gdyby jeszcze odelżyć tłoki i przeważyć całość z wałem to chodziło by bez problemu jesli korba nie była w jakiś sposob przegrzana podczas obrobki bo to by ją pozbawiło wytrzymałości
odciążał ktoś może korbe od CIH ??
bo leży komplecik w piwnicy spiete z tłoczkami i może bym je poważył przed złożeniem silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 1:05, 27 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
mam kumpla ktory zażyczył sobie ściągnąć z korb ile sie da w golfie 2,i udalo nam sie 160g wał został zwykły ale zato tłoki poszły płaskie zamiast wklęsłe,powiem że jeżdziło to fajowo.jak wiemy apetyt rośnie w miare jedzenia!! plan poszedł taki aby założyć turbo i stało sie.tak sie złożyło że wtedy kumpel pracował w znanej krakowskiej firmie tuningowej v-tech i niemiał problemu z zorganizowaniem potrzebnych części.założenie było takie że jeśli coś urwie to trudno w garazu leżał drugi silnik do jazdy na codzień.po wystrojeniu okazało sie że silnik 1.8 uzyskał z 90km jakieś 160km i działał przez conajmniej rok aż do dnia sprzedarzy kiedy to poszedł do ludu. opisałem golfa po to aby zapewnić że korba pokazana wyżęj jest dużo grubsza i pewniej wygląda niż ta z golfa więc niebał bym sie jej wsadzić do auta.odnośnie korb do cicha to własne do 2.4 odchudziłem o ok 30g ale jak wiadomo to jest pierwszy silnik 2.4 jaki chce złożyć i niejest to max moźliwości.jeszcze dwa słowa o urywaniu sie korbowodów !! jeśli ktoś z was miał okazje widzieć urwaną korbe i był spostrzegawczy to wie że korba może sie urwać praktycznie w dwojaki sposób .jeden z nich to wtedy jak obruci nam panewke i zatrze ją na wale i wtedy pierw sie krzywi a potem urywa lub wada fadryczna czyli mikropęknięcia czy śruby mocująće o złej wytrzymałości.pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
globi
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:58, 28 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
widze że znowu powstała sytuacja że popisałem i temat sie urwał ,wsadzając tą korbe na forum myślałem że wystąpi aś ciekawa dyskusja a tu chłopaki o sprawach bardziej przyziemnych wola pisać.pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 22:40, 01 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Wynika to z braku obcowania z takimi rzeczami na co dzień, a co do dyskusji o wytrzymałości- bez obliczeń nie ma argumentów, porównywanie na oko- ma się różnie- różne korby- to rózne gatunki stali, a poza tym, bardziej od mocy silnika przydałaby się znajopmośc momentu obrotowego, w końcu to moment "niszczy" korby, bowiem moc jest pochodną momentu i obrotów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Czw 18:50, 02 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Polerowanie korby w 2.4 jest celowe tylko jeśli chodzi o zmniejszenie masy , seryjny korbowód ma na tyle łagodne karby, że spolerowanie ich da minimalne(może niezauważalne) zwiększenie wytrzymałości, co innego w korbach z 2.0 chociaż spotkałem się(mam w piwnicy) z dwoma rodzajami, w tym jedne były prawie tak samo ładne jak te z 2.4. To tyle ode mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mały- Opel Fan
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: Pią 8:11, 03 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
No to ja ze swoimi dziwnymi pytaniami
Można najwpierw wypolerować korbe potem oddac do wywazenie wszystkie 4
Czy to podczas polerowanie cza mieć dokładną wage i je odrazu ważyc
Czy zmniejszenie wagi korb, koła zamachowego niespowoduje zmniejszenia mocy czy momentu
Oprucz tego ze będzie sie szybciej wkręcał silnik na obroty to coś da
Jle może kosztować wyważenie 4 korb
Tylko jak wypoleruje korby i oddam do wyważenie to w jaki sposób oni zdejmą wage jeśli by sie okazało ze jedna jest cięższa
Czy do 2.4 do jazdy na codzień wystarczy tylko oddać do wyważenia korby i niebawić sie w polerke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GT350TA
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzesław
|
Wysłany: Pią 17:20, 03 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zmniejszenie masy części kręcących się w silniku przenosi maks moment w wyższe obroty, silnik schodzi też szybciej z obrotów czyli trzeba szybciej mieszać dzwignią zmiany biegów. Wagę z korb ściąga się najczęściej z główki ale jak będą je ważyć metodą ważenia to nie wiem jak sprawa wygląda.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|