Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tulejowanie bloku z kluczami

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Def




Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 17:58, 18 Gru 2005    Temat postu: Tulejowanie bloku z kluczami

Witam,
chcialbym usłyszeć Wasze opinie i doświadczenia z wymianą tulei. Jak dotąd spotkałem się z samymi.... powściągliwymi delikatnie mówiąc.
Niektórzy nawet otwarcie mówili że to operacja nic nie warta.
Mój silnik jest przeznaczony na troszkę wyższe moce niż nominał Zdecydowałem się go wyremontować, tulejowałem go, ponieważ:

1. dużo taniej niż nowe tłoki - 1000 zł za 6 cylindrów
2. tuleje wykonane w Polsce, odlewane odśrodkowo, żeliwo, ta sama fabryka która ponoć robi tuleje dla nowych volvo...
3. szlif silnika może być tak samo spaprany jak szlif nowych tulei..
4. Aby uniknąć odkształceń bloku po przykręceniu głowicy, zarówno blok jak i glowica zostały splanowane.
5. Szef zakładu pouczył mnie o konieczności wyczyszczenia starych tloków z nagaru, o zastosowaniu pożądnych pierścieni (Goetze) i o dokładnych wartościach kluczy pierścieni...

no cholera wszystko wskazuje że to się nie rozpadnie, macie jakies doświadczenia z tym tematem???

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Nie 21:16, 18 Gru 2005    Temat postu:

Wszystko ok. może poza pk.5 sami powinni dopasować do tłoków i nowych pierścieni... przynajmniej tak mi robili... a robiłem podobny manewr dwa razy... raz kupiłem nówki tłoki nadwymiarowe i sami zażądali tłoków z pierścieniami żeby spasować, a drugi raz jak rozwiercałem 1,9 z 93 na 95mm też chcieli tłoki(używane) i pierścionki (nówki) sam też używam tylko Getza...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Def




Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 23:06, 18 Gru 2005    Temat postu:

Oczywiście tłoki chcieli i pod konkretne tłoki honowali. Ale pierścieni nie wymagali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin