|
MANTA-TUNERS.PL MANTA CLUB KRAKÓW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mały- Opel Fan
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: Wto 21:20, 10 Sty 2006 Temat postu: Wydech 4,2,1 vs 4,2 |
|
|
Nurtuje mnie od dawna. Dlaczego do sportu robi się układ wydechowy 4,2,1 a nie poproswu 4,2. Dlaczego do końca niemogą iśc 2 rury W zasadzie im szybciej odprowadzimy spaliny tym mniej bedą tłumic silnik i go chamować Ale silnik musi być troszku chamowany układem wydechowym zeby sie nieprzekrecieł Czy ta zasada tyczy sie tylko seryjnego silnika A dokładnie to chodzi o to ze przy wysokich obrotach spreżyna niezdązy zamknąć zaworu i moze to zrobić tłok Moze mi to ktoś wytłumaczyć Byłbym wdzięczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaroodziej
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: w-wa
|
Wysłany: Sob 17:42, 14 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
A po co maja przez czałą długość sam. lecieć dwie rury?? o malutkiej średnicy?? Rozdzielenie wydechu na owe dwie rurki ma sens dopiero przy 6-cio pakach... i do typowego sportu to się robi 4-1 a nie 4-2-1 , pozatym średnica rur uzalezniona jest os efektu "falowego" przepływu spalin... itd. żeby ten efekt został uzyskamy musiał byś rurke zmniejszyć na jakieś 30-35mm a odbicia i tak były by tak małe że prawdopodobnie zakończyło by sie to fiaskiem. Pozatym jest jeszcze kwestja masy takiego układu to też niekożystnie wpłyneło by na wynikm końcowy...
Tak ogulnie jak byś zapodał dwie rurki to tak jak bys np. wywalił środkowy (ten koło dyfra) tłumnik i pozostawił tylko tylny (końcowy) sprawdzone na chamowni! Taka przeróbka + strata mocy...
Jak już robisz silnik żeby się wysoko kręcił,, to: wsadzasz między innymi takie sprężynki żeby te zaworki szybciej się zamykały, tak od 95kp się zaczynaja a dochodzą nawet do 125-130kp
Sprawdzone że najlepszy efekt przy silnikach nie kręcacych się wysoko daje śreednicfa rurek 2.5"(63.5mm) w lutym b ędziemy budować nowy układ wydechowy, bardziej dostosowany do wałka 328 kol.4-1 na rurkach średnicy ...no troszkę większej... mam nadzieje że to + zmodyfikowany zapłon pozwoli "wkręceć" się silnikowi na 8500obr/min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|